Tuesday, November 8, 2011

Bali Hai itu sejenis minuman part 3

destinasi pertama kami tuk memulakan mlm kami tentulah di stesen minyak projet di seksyen 9 bangi..xde tempat yang lagi meriah dan tenang bleh lepak selain kt situ..selain banyak budak2 kereta melepak kt situ..terdapat gak pasangan2 bercinta yg duduk berdua2 dalam kereta bermadu asmara..mungkin tmpt tuh clear..aku abaikan semua tuh kerna ia bukan pilihan aku..kami lebih prefer tuk duduk di tepi kereta..borak sambil minum..tuh je dah buat kami hepy sampai ke pagi.. satu kelebihan antara kami berempat ni..adalah kami mampu tuk kritik hidup kawan antara satu sama lain..umpama memberi nasihat antara satu sama lain..dan yang dinasihat tuha akn senyap mendgr..tanpa sebarang bantahan..itu adalah kelebihan kami..walaupown pada dasarnya masing2 masih belum namapak masa depan lagi..lagi lagi bila tgn memegang can bali hai tuh..pasti gelap akan masa depan dan akhiratnya..namun itu tak menghalang kami tuk terus mengkritik atau membincangkn masalah masing2.. yang sering jadik mangsa kritikan kami mestila si pijul dan nasrul..kerna antara kami mereka lebih gelap masa depan nya..haha! mungkin agak kasar..namun itu realiti..nasrul yang tak berkerja..hanya harap pada family bagi duit..dan pijul pula masih lagi bekerja di kedai makan..yg gaji entah berapa ntah..so mereka lebih lagi di kritik dari aku tau yang lelain..itu belum bukak cerita pasal atitud masing masing lagi..lagi panjang cerita nya..sampai bertekak tekak lah..
namun..malam nih kami cuma chill..set dlm kepala juz nak enjoy dan taknak pening2 kepala.. so abaikan segala masalah masalah tuh.. bagi kami hidup ini mesti dinikmati sebaik mungkin..kerna peluang tuk hepy mungkin hanya akan dtg skali..belum tentu ia akan berulang lagi seperti itu jugak.
climax bagi aktiviti mlm nih adalah bila salah sorg dari kami muntah atau dgn erti kata lain.. overdose..itu adalah nikmat bagi kami..kerna time tuh la akan dpt dilihat diri mereka2 yang sebenar.. masing masing dalam keadaan khayala..tak sedarkan diri..bercakap dan membuat sesuatu tanpa gunakan akal..kerna akal sudah di kawal oleh pengaruh alkohol dan daha yang banyak..itu adalah climax bagi kami! dan yang selalu tumpas awal mestilah nasrul kerna dia amatlah tidak hebat dlm benda benda yang berkaitan alkohol..tapi cube bagi die dadah..selamber je die melompat2 nak capai lampu jalan! bila salah sorg berada di luar kawalan..time tuh adalah masa terbaik tuk membuli dia..atau pun tuk berbincang dgn die pasal hati dan perasaan..kerna jawapan yang dia bagi lahir dari hati dan perasaan dia sendiri.. tanpa sekatan dari akal kerna akal tidak lagi berfungsi dengan baik..
namun..itu cuma 8 tahun yang lalu..masa dimana anak remaja baru nak mengenal dunia..mengenal erti hidup yang penuh dugaan dan halangan..
kini ai hanya tinggal kenangan dan aku cuba tuk abadikan kenangan kenangan itu dlm tulisan ini..

No comments: