Monday, April 4, 2011

Bali Hai itu Sejenis minuman Part 2

Dalam keadaan kelam kabut..aku terus je kemas barang barang yang tinggal..dgn harapan dpt lah balik awal malam nih.. si pjul dengan naha dah lama menuggu aku nih..kesian pulak! setle jer sumer keje aku terus masuk dlm ofis dan duduk disebelah Abg Man..buat muka tak bersalah sambil senyum.."hah! ni kenape plak neh? Senyum senyum..." abg man menegur sambil menjeling ke arah aku.Abg man yang tgh sibuk mengira duit hasil jualan mlm td.."Ko nak pinjam bape mlm nih?" Abg Man bertanya lagi..seperti dah mengerti akan maksud dari senyuman aku itu.. " lima puluh jer bang!".. aku jawap dgn selamba.."Cukup ke?"Abg Man cube lagi memerangkap aku.."cukuplah tuh tuk mlm nih..nanti kalo banyak2 plak gaji ujung bulan skit jer..hehehe" jawapan aku sinis.. "nah!" "terima kasih!" aku bingkas bangun dan meninggalkan Abg man tuk meneruskan pengiraan wang nyer itu.

Wajah yang gembira sudah terpancar yang jelas di muka aku..'malam nih mesti leh lost kaw2 nyer!' di benak fikiran sudah mula memikirkan pelbagai aksi dan keadaan yang mungkin akan aku lakukan sebentar lagi bersama naha, firman dan pjul..tak sabar rasanyer nak berjumpa dgn mereka.. aku bergegas pulang ke rumah..sampai2 di rumah abah masih belum pulang. yes!! "ada change bwk kuar keta nih!" aku berbisik sorg2..kunci kereta di carik..yer! tergantung saja di balik pintu tuh.aku kembali senyum gembira..jam sudah menunjukkan pukul 12.30 malam..mama sudah lena tidur. aku terus masuk ke dalam bilik dan mandi secepat yang boleh. bersiap secepat yang boleh juga..kunci kereta di sambar..dalam keadaan yang berhati2..enjin kereta di hidupkan..rezeki masih lagi menyebelahi aku bila melihat minyak kereta yang penuh itu.walaupun aku tahu risiko memandu kereta tanpa lesen adalah besar..namun demi kepuasan hati dan keseronokan yang akan aku nikmati sebentar lagi..aku lupakan saja semua risiko itu. aku memulakan perjalanan yang pertama menuju rumah naha..kelihatan pjul juga sudah berada di rumah naha menanti dgn perasaan yang berbelah bagi.."weh,aku dapat beli bijik tuk kite berdua jer..tuk man xdptla.." pjul menjelaskan kekerutan di wajahnya.."abis tuh camne?" aku cube tuk mencari jalan penyelesaian.."suro man beli air jela..dierkan suke minum.." jawapan aku menamatkan kekeliruan pjul.naha masih lagi tak kelihatan.mungkin tgh bersiap lagi..tak pun mungkin tgh meminta wang dr mak nyer..

setelah semua ada dan kami pun bergerak terus ke rumah firman.perjalanan yang tidak berapa jauh itu membuatkan masing tersenyum sendirian..seperti tak sabar tuk menikmati malam yang akan dilalui sebentar lagi.kelihatan juga firman seperti sudah bersedia untuk bersama sama nikmati malam ini bersama2 yang lain..dan nescaya mereka sumer sudah bersedia tuk menikmati malam ini dgn cara masing2.
Halah tuju pertama tuk malam ini adalah jalan reko.sebuah kedai yang terletak dipersimpangan antara kajang utama dan bandar kajang tuh.sudah menjadi kemestian tuk pergi jikalau membuat aktiviti malam seperti ini.

No comments: