Thursday, March 17, 2011

Altimet - syukur






Altimet - Syukur

Pukul 7 pagi,
masa untuk ku bangkit lagi,
sebelum mencari sesuap nasi,
perutku dialas sesuap nasi,
subuhku tertinggal lagi,
terus diganti,
terus kelauar dan berlari
bersama warga kota lain sekali
kita semua selari,
motor kereta bas lrt,
yang berbasikal pejalan kaki
dari tauke besar hingga kerani,
semua punya niat sama di hati
biar usaha dan rezeki serasi
walau mendung saujana yang dihadapi,
masih ada mentarim jadi

Syukur, aku masih disini
syukur, aku benafas lagi,
syukur, aku masih berdiri
masih ada kuasa dalam tubuh ini,
Syukur, aku masih disini
syukur, aku benafas lagi,
syukur, aku masih berdiri
masih ada kuasa dalam tubuh ini,

Bil datang lagi,
seakan sebulan dua kali
harap dibayar dalam tujuh hari,
sebelum bekalannya di mati,
terngiang rintihan ibu dan bini
kata mereka perlu itu dan ini
anakku mahu kesana sini
melihat tempat indah dikaca tv,
di otakku, hanya periuk nasi
bil kereta rumah air dan api
aliran pitisku dijaga rapi
ditabung yang lebih didalam laci
hasil usaha keringat di dahi
kerjaku halal jangan dicaci
ku kerah semua tangan dan kaki,
sehingga ku jumpa apa yang dicari, jadi

Syukur, aku masih disini
syukur, aku benafas lagi,
syukur, aku masih berdiri
masih ada kuasa dalam tubuh ini,
Syukur, aku masih disini
syukur, aku benafas lagi,
syukur, aku masih berdiri
masih ada kuasa dalam tubuh ini,

Murahkan rezeki
jadikan aku lebih seperti,
antara mereka yang mempercayai
walau usaha ku kurang memadai
fardhuku lewat beberapa kali,
bila bisikan dia mencuit hati
aku tercandu pada duniawi
tapi aku tetap kembali, jadi,

Syukur, aku masih disini
syukur, aku benafas lagi,
syukur, aku masih berdiri
masih ada kuasa dalam tubuh ini,
Syukur, aku masih disini
syukur, aku benafas lagi,
syukur, aku masih berdiri
masih ada kuasa dalam tubuh ini

No comments: