Friday, January 7, 2011

fakta mengenai orang kaya yang skema

kadang kadang mungkin kita sedar atau tidak..wujudnya manusia sebegitu..mereka mungkin atau mmg kaya raya tapi skema atau dlm bahasa kasar NERD! rasanya xde apa2 kesalahan pun mereka itu nerd asalkan mereka kaya! jangan jadi jambuu tapi duit xde!haha.. sekarang ni bukan nak cerita pasal kekayaan diaorg..tp aku nak cerita pasal salah satu kekurangan orang2 yang bergelar kaya tapi nerd nie..iaitu kurangnya keyakinan mereka ketika memandu.huhu..semua ini adalah atas hasil kajian aku sendiri ok! bukan dari mane2 kajian rasmi..kalau kita nak tahu..mereka ni ada masalah dalam memberi keyakinan dalam diri sendiri tuk memandu.percaya atau tidak mereka sering menghadapi masalah ketika memandu.cuma kita jer yang x perasan kerna bila kita ada bersama mereka..mereka tidak akan tunjuk akan kelemahan mereka itu.tetapi bila berseorangan mereka sering mengalami masalah seperti memandu mengikut had laju yang ditetapkan,kesukaran ketika keluar dari simpang,enjin mati ketika berada di trafik light,dan yang terakhir melakukan kesalahan kesalahan kecil ketika memandu. kebanyakan mereka tidak berani tuk melanggar undang undang jalan raya. bagi mereka itu adalah satu kesalahan besar dan tidak akan mereka lakukan. contohnya.
-memotong kenderaan(kadang kadang bukan kat double line pun!)
-memandu lebih dari had laju yang ditetapkan.
-tidak memakai seat belt
-mengubahsuai kereta(macam mana dia dpt..camtu gakla rupanya selepas 5 tahun)



bagi manusia normal,kesalahan kesalahan sebegitu tidaklah membimbangkan sangat asalkan tidak dilihat atau tertangkap oleh mana mana polis.namun bagi mereka adalah satu mimpi buruk apabila melihat sekatan jalan raya atau pun roadblock.kalau kita kadang kadang lesen mati pown selamba jer redah kan?hehe..mereka tidak..sanggup cari jalan alternatif lain supaya tidak ditahan oleh pihak berkuasa.

masalah mereka ini akan menjadi beban kepada orang lain disaat apabila mereka mula menyebabkan kesesakan jalan raya.dan kita pula mulalah memaki hamun pemandu itu.
cuba suruh mereka ni memaki hamun pemandu lain.berani? itu juga adalah salah satu kelebihan mereka.mereka tidak akan memaki hamun pemandu lain yang melakukan kesalahan ketika memandu.mereka hanya berdiam diri dan melihat sahaja kerna mereka amatlah takot akan berlakunya kesalahan yang melibatkan mereka.

kita sering lihat pemandu yang memandu dengan lampu tinggi.memandu dengan perlahan dizon laju.parking kereta tak betul,dan pelbagai lagilah.

so,kepada anda diluar sana,maafkan mereka ok! kalau terlihat atau ternampak mereka diatas jalan raya.bagilah mereka ruang untuk menikmati jalan raya itu sebaik mungkin.

No comments: